rockarfettvidspisen.blogg.se

Ung tjej som älskar att laga mat, baka och rocka! Welcome to the hot place I call kitchen!

Chokladbollar gör måndagen söt

Kategori: Smått och gott

Okej att jag är konditor och ofta tänker på en massa komplicerade saker att baka, men i längden vinner de gamla godingarna. Trender inom bakning kommer och går, men chokladbollarna kommer alltid att finnas, vad som än händer. Och i med att måndagar brukar vara tråkiga i med att det betyder att helgen är slut, varför inte göra den lite roligare med just chokladbollar? Inget jag har emot i alla fall...


Receptet hittar du här. Mums!

Nu börjar det bli hög tid att plocka äpplena. De har börjat falla från trädet. Och de ser bättre ut än förra året, då många av de var maskätna och såg allmänt ofräscha och oaptitliga ut. Men fick äpplen ändå, av granngubben som har ett mycket större äppelträd än oss. Han kom över med en stor ica-kasse med äpplen och frågade om det var jag som var konditorn. Ja, det var bara att baka som en tok. Och som tack fick han en paj och lite vaniljsås.

Så jag ska snart ta reda på alla äpplen och göra lite roligt med dom. Jag vet redan 3 saker jag ska göra, så räkna med lite recept med äpplen redan nu i veckan ;)

Och anledningen till att jag inte skrev någonting i helgen var att jag var i Ockelbo. Fest och bio stod på menyn. Men nu ska jag köra hårt igen!

Punk's not dead
Rockbruden

Kommentarer


Kommentera inlägget här: